System przeznaczony m.in.: dla likwidatorów szkód komunikacyjnych w towarzystwach ubezpieczeniowych, rzeczoznawców, biegłych sądowych, czy techników policyjnych z zakresu przestępczości samochodowej.
Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach ADW? Dowiedzieć się jak czytać informacje zawarte w raportach? Czy dowiedzieć się więcej na temat Urządzenia ADW?
System przeznaczony m.in.: dla likwidatorów szkód komunikacyjnych w towarzystwach ubezpieczeniowych, rzeczoznawców, biegłych sądowych, czy techników policyjnych z zakresu przestępczości samochodowej.
Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach ADW? Dowiedzieć się jak czytać informacje zawarte w raportach? Czy dowiedzieć się więcej na temat Urządzenia ADW?
Chronologiczna lista uszkodzeń. Weryfikacja stanu licznika. Weryfikacja zgodności wyposażenia. Historia poduszki powietrznej. To tylko kilka z wielu możliwości jakie oferuje Axes ADW.
Odczytaj ramki zamrożone i czarne skrzynki wielu marek aut za pomocą tylko jednego urządzenia.
Wygeneruj raport z pełnego odczytu auta - z wykresami i tabelami w kolejności chronologicznej.
Zeskanuj wszystkie systemy w aucie i wygeneruj czytelny raport z danymi zaledwie w kilka minut.
Umieść zaistniałe zdarzenia w czasie, odczytaj przebieg pojazdu w chwili ich wystąpienia i opatrz całość podpisem cyfrowym.
Odczytaj ramki zamrożone i czarne skrzynki wielu marek aut za pomocą tylko jednego urządzenia.
Wygeneruj raport z pełnego odczytu auta - z wykresami i tabelami w kolejności chronologicznej.
Zeskanuj wszystkie systemy w aucie i wygeneruj czytelny raport z danymi zaledwie w kilka minut.
Umieść zaistniałe zdarzenia w czasie, odczytaj przebieg pojazdu w chwili ich wystąpienia i opatrz całość podpisem cyfrowym.
Sprawdzenie informacji o zapisanych zdarzeniach drogowych jest nieocenioną pomocą podczas sprawdzania pojazdu przed zakupem. Może to uchronić kupującego przed niespodziewanymi wydatkami po zakupie wynikającymi z przebytych kolizji.
Odczyt przebiegu zdarzeń drogowych pomaga ustalić faktyczny udział pojazdu w wypadku i wykryć potencjalne próby oszustw. W zapisie czarnej skrzynki widać przebieg samej kolizji i tego co się działo w ciągu ostatnich 5 sekund przed. Przykładowo, pomaga to udowodnić próbę oszustwa w sytuacji, gdy sprawca rozpędził się do 30km/h i celowo uderzył w przeszkodę, nie próbując się bronić używając hamulca, czy skręcając kierownicą.
Ramki zamrożone często zawierają parametry, dzięki którym wiemy kiedy i w jakich warunkach wystąpiło uszkodzenie. Jest to pomocne w ustaleniu faktycznych uszkodzeń wskutek wypadku. Można dzięki temu ustalić które uszkodzenia nastąpiły w czasie zdarzenia, a które są wynikiem działania zamierzonego „przed i po” kolizji, pomagając w wykrywaniu próby wyłudzenia.
Chronologiczne zestawienia i system konwersji czasu systemowego na datę kalendarzową ułatwiają ustalenie, które elementy zostały uszkodzone przed kolizją, które po kolizji. Można dzięki temu określić również, czy poduszki powietrzne były zamontowane w pojeździe i detonowały same, czy zostały podłożone.
Zestawienia identyfikacji, numerów VIN, czasów systemowych zapisanych w sterownikach obrazują w przejrzysty sposób, czy w aucie zamontowane są sterowniki z innych pojazdów, co może świadczyć o tym, że auto nie po raz pierwszy uczestniczy w kolizji i być może jest „stałym źródłem dochodu” dla właściciela.
Duży zakres automatyzacji pozwala na zaoszczędzenie czasu potrzebnego na przeprowadzenie oględzin i sporządzenia ekspertyzy. Po uruchomieniu skanowania użytkownik może zająć się dalszymi oględzinami pojazdu, a po zakończeniu otrzymuje gotowe zestawienia informacji w postaci tabelarycznej i graficznej. Ręczne sporządzenie podobnych zestawień zajmuje nawet kilka godzin w zależności od marki i modelu pojazdu.
Raport wygenerowany po zakończonym skanowaniu może zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym nadając mu moc dowodową. Podpis jest gwarancją nienaruszalności dokumentu. Nadaje mu to również tzw. „datę pewną”, co jest pożądaną właściwością w przedmiotach dowodowych.
Odczyt czarnych skrzynek
Rejestrowanie danych z wypadku odbywa się automatycznie w czarnej skrzynce. Dostępne dane pochodzą z samego momentu zderzenia oraz dodatkowo 5 sekund przed kolizją. Funkcjonalność tę muszą posiadać wszystkie pojazdy produkowane od 2014 na rynek USA, natomiast na rynku UE obowiązywać ma dla nowych generacji/modeli od 2022, a od 2024 bezwzględnie dla wszystkich nowo wyprodukowanych pojazdów. Pomimo tych wytycznych, jest wiele marek na naszym rynku, które posiadają już tę funkcjonalność (Audi, Jeep, Lexus, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen, Volvo i inne). Zbierane informacje zawierają m.in.:
- Zmianę prędkości pojazdu i kąta skrętu kierownicy
- Głębokość wciśnięcia pedałów przyspieszenia i hamulca
- Status czujników zapięcia pasów, obecności pasażera
- Sekwencja i stan uruchomionych ładunków pirotechnicznych
- Zmiany przyspieszenia wzdłużnego, poprzecznego i normalnego w momencie wystąpienia kolizji
- Zmiany prędkości kątowej w trakcie dachowania pojazdu itp.
Odczyt ramek zamrożonych
Ramki zamrożone zawierają informacje o parametrach środowiskowych, jakie zapisały się w momencie wystąpienia usterki oraz odczyty zapamiętane z niektórych czujników w momencie wystąpienia błędu. Zbierane informacje zawierają m.in.:
- Data systemowa podczas wystąpienia usterki (grupa VAG)
- Czas systemowy (Ford, Mazda, Volvo, Jaguar, Land Rover, BMW Serii F i G)
- Konwersja czasu systemowego na postać daty kalendarzowej
- Czas zapłonowy (Mitsubishi, Chrysler, Dodge, Jeep)
- Przebieg wystąpienia usterki
- Licznik wystąpień usterki
- Licznik cykli zapłonowych z zarejestrowaną usterką w pamięci
- Parametry dodatkowe: prędkość pojazdu, prędkość obrotowa silnika, temperatury, ciśnienia i wiele innych
- Odczyt błędów, które zostały skasowane i nie są widoczne w procesie normalnego odczytu kodów usterek
- Odczyt parametrów bieżących z wybranych sterowników, istotnych z punktu widzenia sporządzania opinii technicznej
Generowanie dokumentu z zestawieniami danych z pojazdu
- Możliwość opatrzenia podpisem elektronicznym
- Zestawienia chronologiczne wszystkich zdarzeń drogowych zapisanych w pamięci systemu
- Zestawienia chronologiczne wszystkich usterek zarejestrowanych w pojeździe
- Zestawienia numerów nadwozi obecnie zapisanych z oryginalnymi
- Zestawienia zainstalowanych sterowników wraz z usterkami
- Zestawienia czasów przebiegów zarejestrowanych w każdym sterowniku (bieżących)
- Gotowe zestawienia, które wystarczy skopiować i wkleić do opinii, generujące oszczędności czasu rzędu kilku godzin prac
Szkolenia są przydatne zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki z Systemami Diagnostycznymi CDIF, jak i dla warsztatów chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu diagnostyki o bardziej zaawansowane funkcje i tym samym wykorzystywać pełnię możliwości, jaką oferują CDIF/3 i NEX.
W przypadku pytań zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta czynnym
od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00
pod adresem
lub pod numerem telefonu
58 732 26 74
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Aby dowiedzieć się czym są pliki cookies oraz w jakim celu są stosowane na naszej stronie kliknij tutaj.